vrijdag 9 januari 2009

donderdag 8 januari

Mijn dag verslag.
Van Ceyda Köken.

We wilde opstaan om 07.00 maar hadden ons verslapen dus moesten we alles in een kwartier doen (douche,eten,etc.).We werden door de ouders met de auto naar de haven gebracht. Voordat we er waren moesten we het zusje en nicht van mijn partner naar school brengen. We vaarden met de boot naar Lisbon. In Lisbon bezochten we een kasteel dat van de 6de eeuw tot aan de 11de eeuw in de handen van de moslims was en na de 11de eeuw was het van de Portugezen. In het kasteel bevond zich een museum waar allemaal vazen, stenen en kommen uit de geschiedenis van het kasteel in een tentoonstelling stonden. Vanaf de tuin van het kasteel had je een mooi uitzicht op Lisbon. In de centrum van Lisbon mochten we 1 uur de stad in gaan. Na de middag pauze gingen we naar het Ocenarium. Het leek als of je aan het snorkelen was je had er alle soorten vissen van de zee.Je had veel stukken binnen te bewonderen maar ook stukken van het Ocenarium waren buiten. Na de Ocenarim gingen we naar een shopping hall en konden we ongeveer een uur winkelen. Het was mijn leukste dag en we hoefden niet zo veel te lopen als de andere dagen dat veel energie bespaard voor de avond.
Ceyda H4a

Hoi!
dit is mijn stukje over wat we vandaag gedaan hebben. ik weet niet zeker of dit de bedoeling was maargoed.

Vandaag waren we naar Lissabon geweest, we hebben oud Lissabon gezien. Daar zijn we geweest naar een museum. Dat was toen het land bezet werd door de moslims.
Daarna zijn we naar het nieuwere gedeelte geweest. We zijn daar naar een groot oceaanmuseum geweest. Het was echt heel leuk, je kon via grote glazen in een groote, soort van vijver, kijken. Daar zag je allerlij soorten vissen, ook kon je gaan kijken naar andere dier soorten die in zo´n oceaan leven, zien.
We gingen met een boot over de rivier naar Lissabon.

ik hoop dat het een beetje goed is.
Liefs Louise.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten