zondag 18 januari 2009

zaterdag 10 januari

Een dag met de Portugese familie.
door Thijs van Oirschot


De familiedag. Ik dus om 9:00 opstaan, en ik had een beetje hoofdpijn. Ik wist nog niet wat we gingen doen. We gingen de omgeving van Portugal bekijken. Dit was voor mij een beetje een tegenvaller, want ik hou er niet van de hele dag rond te rijden en eigenlijk niets te doen. Maar ik heb maar gezellig meegedaan en toch nog veel gezien. Eerst gingen we naar een strand, je kon zien dat dit nog bij de stad was omdat eromheen allemaal gebouwen stonden. Toen gingen we met de boot naar een schiereiland. Dit was echt een prachtig schiereiland! Als ik naar Portugal zou emigreren zou ik daar willen wonen. Nergens zag je graffiti of kapotte gebouwen en alles was perfect onderhouden, het zag er tropisch uit. Hier woonden dan ook de rijke Portugezen, in ieder geval, hier hadden ze hun vakantievilla’s staan.
Toen gingen we nog naar een oud haventje dat echt nog antiek was. Het was door de mensen zelf gebouwd van houten planken. Vervolgens gingen we nog naar een klein havenstadje waar ik souvenirs heb gekocht voor mijn ouders, mijn zusje en mijn hond. Ik vond deze dag niet zoveel aan omdat we pas om 18:00 terug waren en de hele dag niet echt iets gedaan hadden maar alleen gekeken, en daar kan ik nooit zo goed tegen. Maar van de andere kant heb ik nou niet alleen de Portugese steden gezien, maar ook het landschap, wat wel echt heel mooi is.



Die avond hadden we afscheidsdiner. Het eten was verschrikkelijk maar we hebben er zo om moeten lachen. Ik had tranen in mijn ogen van het lachen. Het werd uiteindelijk een en al gekloot met vliegtuigjes en eten. Supergezellig! Daarna gingen we naar een bar die de leraren uitgezocht hadden. Dat was ook wel te merken want het was een typische 40+ bar voor vrijgezellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten